Translate

tisdag 2 maj 2017

Jag har svårt att börja och hålla igång.

Jag har nog suttit här nu i nästan en hel timme och försökt få till ett bra inlägg här på min blogg och får bara inte till det. Blir snart galen, jag vet inte vad det är...

Jag har massa idéer men när jag väl börjar skriva säger det stopp i mig och jag kan inte formulera ett ord. Det är likadant med min youtube-kanal, jag har massa jag vill lägga ut och nu har det hänt lite hemma hos oss. Men jag kommer inte längre än att jag säger "jag ska göra det" och det irriterar skiten ur mig att jag ska vara dålig på att sätta lite fart.


Jag vet att ett av mina problem är att när jag börjar nått vill jag ha resultat direkt och när jag inte får det tappar jag tålamodet. Och det är väll nått jag måste jobba med och vem kanske är jag lite för lat för min egna del och måste ha en rejäl spark i rumpan..

Det tar tid innan man ser nån effekt på tex sin blogg eller youtube-kanal och man kan inte räkna med att nått ska hända om man inte gör nått. Som i mitt fall, jag kan inte räkna med att ni ska hitta min blogg eller min youtube-kanal om jag inte lägger ut något. Det är ju bara dumt att tro att saker ska hända utan nått jobb gjort.


Men jag ska vara helt ärlig och säga att visst vore det skönast och mest bekvämt om man slapp göra nått och resultatet bara rullade in ändå. Fast samtidigt vill jag gärna ha det här som min heltidssyssla och då måste jag ju jobba för det och det kommer inte vara nån annan som gör det åt mig.


Även om jag inte har lagt ut mycket än, har ni som ändå ser det här nått ni skulle vilja att jag skrev om eller la ut på youtube?


Kom gärna med idéer det skulle uppskattas massor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar