Translate

lördag 8 april 2017

Vårtecken

Jag vet inte hur det är med er men jag blir så himla glad när jag äntligen ser dessa små vårtecknen. Häromdagen gick jag och Tobbe runt på tomten för att titta om det fanns nått vårtecken på vår tomt, vår granne har fått massa blommor som har tittat upp så jag tänkte att det måste ju vi med har fått. Självklart hade vi det, påskliljorna har börjat titta upp vi såg även att krokusen på ett ställe snart blommar. Och självklart har ju snödropparna blommat.




Det är så härligt och se att våren på riktigt äntligen är påväg och att det börjar titta fram blommor. Att se att naturen är påväg att vakna till liv igen ger mig hopp om att det kan bli sommar i år med. Jag vet att det kanske låter lite töntigt men vintern är så lång tycker jag så till slut känns det som om att det bara är vinter och inget hopp om nån värme igen. Men det är klart att det blir varmt igen, det vet jag. Jag är bara så otolig och vill ha sommar nu och helst jämt, jag tycker verkligen inte om vintern framförallt inte snö. Fast nu vet jag att sommaren är påväg på riktigt och nu är det inte lång tid kvar. Jag vet att förra året i början av maj så satt vi ute och solade redan i kortbyxor och t-shirt och nu är det snart maj igen, tiden går fort. 😜



Här ligger Pan och myser under solsängen i skuggan för det är varmt i solen, det här var den 6 maj förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar