Translate

onsdag 7 juni 2017

Vår dröm behöver hjälp

Jag och Tobbe har en stor dröm om att en dag ha en gård med många ankor (och kanske lite andra djur) där vi säljer våra ägg och har ett litet café där man kan köpa hembakade kakor eller bröd. Men för att uppnå denna dröm måste vi utöka vår mark och produktion, vilket vi i detta läge inte kan.

Därför skapade vi en GoFoundMe sida där du kan hjälpa oss genom att bidra med en slant. Det har inte varit ett lätt beslut att fatta, varken jag eller Tobbe gillar att be om pengar ifrån andra människor. Men vi vill så gärna uppnå vårt mål och vi vill gärna göra det innan vi känner att vi blir för gamla.

Att be om hjälp är inte det lättaste, vi har alltid klarat oss själva för det är vad vi har fått göra hela våra liv. Men våra damer börjar bli gamla och de lägger inte ägg längre som dom en gång gjorde och pengarna in blir tyvärr bara mindre.
Vi skulle aldrig kunna göra oss av med ankorna bara för att dom inte lägger ägg längre utan vi hoppas på att istället kunna köpa mer mark så att vi kan utöka mängden ankor där både de yngre äggläggande- och de äldre-ankorna kan få plats.

Vi vill skapa en gård där man kan ta med sig sin familj eller vänner
 och komma och titta på djuren, mata dom och köpa våra ägg eller grönsaker som vi odlar på gården för att inte glömma fika på det mysiga cafét.

 
 
Jag försöker göra det bästa jag kan från min sida genom att söka jobb men jag känner personligen att det börjar bli väldigt omöjligt för mig att hitta ett jobb, jag börjar helt enkelt tro att jag inte passar in i samhället på det sättet. Därför känner jag att det är extra viktigt för att få uppnå den här drömmen på andra sätt och är villig att göra vad som helst för våra djur.

Och det är därför jag försöker jobba hårt med min blogg och Youtube-kanal för det känns som att det är enda platsen jag passar in på förutom med djuren såklart.
Att jobba med djur är det bästa jag vet, jag har alltid varit en djur människa och framförallt ankorna får mig att känna att jag har en mening i livet. Tillsammans med Tobbe har ankorna fått mig att växa otroligt mycket som person och idag är jag mycket starkare än vad jag än gång var. Jag har äntligen börjat hitta mig själv.

Snälla hjälp oss, gå in på vår gofoundme sida ( https://www.gofundme.com/help-our-ducks ) och även om du inte kan bidra med mycket är varje liten slant värt massor för oss och jag hoppas att du vill vara en del av vår resa.

Tack för att du tog dig tid till att läsa det här inlägget, jag vet att det blev lite långt.
Har du några frågor ställ dom gärna till mig antigen genom att skriva det i kommentarsfältet eller genom att maila mig på me@ijessie.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar